Elektroniczne Legitymacje Studenckie (ELS)
Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) to dokument poświadczający status studenta, upoważaniający do zniżek i ulg przeznaczonych dla studentów.
ELS jest dokumentem płatnym wydawanym studentom nie posiadającym nr PESEL oraz na wniosek studentom posiadającym nr PESEL (formularz).
Prolongata (przedłużenie terminu ważności) Elektronicznej Legitymacje Studenckiej odbywa się centralnie w Sekcji Dokumentacji.
Informacja dotycząca biletów okresowych Komunikacji Miejskiej w Krakowie
W związku z Komunikatem Ministra Cyfryzacji opublikowanego w Monitorze Polskim dnia 29 maja 2025 r. dotyczącym nowej, podstawowej formy legitymacji studenckiej w postaci dokumentu mobilnego dostępnego w aplikacji „mObywatel” informujemy, że fizyczna forma Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) globalnie przestaje być nośnikiem biletów okresowych Komunikacji Miejskiej w Krakowie (KMK) i pozostaje dokumentem poświadczającym uprawnienie do ulgowych przejazdów. W związku z czym w ciągu jednego roku wszystkie plastikowe nośniki legitymacji studenckich w systemach dystrybucji biletów KMK zostaną wygaszone poprzez umieszczenie ich na czarnych listach kart nieobsługiwanych.
Zachęcamy do korzystania z aplikacji mobilnych takich jak: „mKKM”, „mKK” oraz „mKraków” jako nośników alternatywnych dla plastikowego nośnika ELS.
Utrata (zniszczenie, kradzież, zagubienie) lub zmiana danych osobowych:
W przypadku utraty legitymacji należy złożyć wniosek o wydanie duplikatu, pod warunkiem wniesienia opłaty w wysokości 33 zł.
W przypadku zmiany danych osobowych należy złożyć wniosek o wymianę legitymacji i uiścić opłatę w wysokości 22 zł.
Absolwenci studiów pierwszego stopnia mają prawo do posiadania legitymacji studenckiej do dnia 31 października roku ukończenia studiów. Po upływie tego terminu student zwraca legitymację studencką do dziekanatu. Studenci studiów magisterskich zwracają legitymację studencką do Biura Obsługi Studentów najpóźniej w dniu złożenia egzaminu dyplomowego.