Elektroniczne Legitymacje Studenckie (ELS)
Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) to dokument poświadczający status studenta, upoważaniający do zniżek i ulg przeznaczonych dla studentów.
Prolongata (przedłużenie terminu ważności) Elektronicznej Legitymacje Studenckiej odbywa się centralnie w Sekcji Dokumentacji.
Zamówienie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS):
Informujemy, że istnieje możliwość złożenia wniosku o zamówienie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) w Sekcji Dokumentacji Biura Obsługi Studenta (BOS).
Kto może złożyć wniosek?
- Nowo przyjęci studenci (I rok studiów);
- Studenci, którzy utracili legitymację (zagubienie, kradzież);
- Studenci, których legitymacja została zniszczona lub uszkodzona;
- Studenci, którzy zmienili dane osobowe (nazwisko/imię);
- Osoby wznawiające studia po przerwie/przenoszący się z innej uczelni.
Jak złożyć wniosek?
- Pobierz i wypełnij wniosek o zamówienie ELS- formularz
- Dołącz do wniosku aktualne zdjęcie legitymacyjne (takie jak do dowodu osobistego):
- Dokonaj opłaty za wydanie legitymacji - opłata wynosi - 22 zł, duplikat 33 zł. Potwierdzenie przelewu należy załączyć do wniosku.
-
Złóż kompletny wniosek:
-
elektronicznie na adres mailowy: dokumentacja@uafm.edu.pl
- osobiście w Sekcji Dokumentacji BOS.
Czas realizacji:
ELS zostanie przygotowana w ciągu 7–10 dni roboczych od momentu złożenia kompletnego wniosku i zaksięgowania opłaty.
Odbiór legitymacji:
Osobiście w Sekcji Dokumentacji BOS, po otrzymaniu informacji e-mailowej o gotowości dokumentu do odbioru.
Dodatkowe informacje:
Legitymacja musi być regularnie przedłużana (podbita) na każdy kolejny semestr.
Kontakt:
Biuro Obsługi Studenta – Sekcja Dokumentacji (pok.A011, parter)
e-mail: dokumentacja@uafm.edu.pl
| Godziny przyjęć: |
|
Informacja dotycząca biletów okresowych Komunikacji Miejskiej w Krakowie
W związku z Komunikatem Ministra Cyfryzacji opublikowanego w Monitorze Polskim dnia 29 maja 2025 r. dotyczącym nowej, podstawowej formy legitymacji studenckiej w postaci dokumentu mobilnego dostępnego w aplikacji „mObywatel” informujemy, że fizyczna forma Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) globalnie przestaje być nośnikiem biletów okresowych Komunikacji Miejskiej w Krakowie (KMK) i pozostaje dokumentem poświadczającym uprawnienie do ulgowych przejazdów. W związku z czym w ciągu jednego roku wszystkie plastikowe nośniki legitymacji studenckich w systemach dystrybucji biletów KMK zostaną wygaszone poprzez umieszczenie ich na czarnych listach kart nieobsługiwanych.
Zachęcamy do korzystania z aplikacji mobilnych takich jak: „mKKM”, „mKK” oraz „mKraków” jako nośników alternatywnych dla plastikowego nośnika ELS.
Absolwenci studiów pierwszego stopnia mają prawo do posiadania legitymacji studenckiej do dnia 31 października roku ukończenia studiów. Po upływie tego terminu student zwraca legitymację studencką do dziekanatu. Studenci studiów magisterskich zwracają legitymację studencką do Biura Obsługi Studentów najpóźniej w dniu złożenia egzaminu dyplomowego.